Handelsbetingelser

1. Køb hos Barberen i Silkeborg
Der er ikke indgået en bindende købsaftale med Barberen i Silkeborg, før De har modtaget en kvitteringsmail fra Barberen i Silkeborg.

2. Priser
Alle priser er inkl. 25 % moms og i Danske kroner, hvor intet andet nævnes.
Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og Grønland.
Der tages forbehold for:
• valutaændringer
• force majeure
• leveringssvigt
• afgiftsændringer
• udsolgte varer og trykfejl

3. Salg generelt
Den angivne pris ved bestillingstidspunktet, er den gældende bestillingspris. Vi tager forbehold for tastefejl.

4. Levering
Barberen i Silkeborg sender alle forsendelser inden for 1-5 hverdage. (I julen dog 1-2 hverdage)
Levering sker med PostNord som B-post med omdeling
Barberen i Silkeborg har et fast lavt ekspeditions- og forsendelsesgebyr på 39 kr.
Der tages forbehold for trykfejl, udsolgte varer og udskudt leveringstid hos Barberen i Silkeborgs leverandører.

BEMÆRK: Under ferier vil leveringstiden være begrænset - dette vil fremgå på siden. På kursusdage vil leveringen foregå med en dags forsinkelse. Se ferie- og kursusplanen under fanebladet "Salonen"

5. Afbestillinger
Ønsker De at afbestille eller annullere en allerede afgivet bestilling, bør det som udgangspunkt ske ved, at fremsende en e-mail med mærket " Afbestilling ". Her bør bestillingstidspunkt samt ordrenummer fremgå.

Har De modtaget en kvitteringsmail pr. e-mail kan denne returneres til afsender med teksten
"Afbestilling ! " indsat i emnetekst. Afbestilling bør ske inden kl. 15 samme dag, som bestillingen er foretaget.
Er pakken ikke blevet afbestilt inden kl. 15 samme dag og er pakken blevet afsendt af Barberen i Silkeborg, dækker kunden forsendelsesomkostningen.


6. Betaling
De mulige betalingsmåder ved nethandel er:

• Dankort
• Visa / Dankort

Der er ikke mulighed for forudbetaling.

7. Reklamationsret
Der ydes 2 års reklamationsret på produkter købt hos Barberen i Silkeborg efter købelovens regler. Er der yderligere reklamationsret eller garanti, vil det fremgå særskilt af fakturaen.
Skulle varen mod forventning gå i stykker under reklamationsperioden, repareres denne vedelagsfrit såfremt Barberen i Silkeborg bærer risikoen for manglen efter købelovens regler.
Skade på produktet som skyldes betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side, er ikke dækket af reklamationsretten.


8. Anvendelse af reklamationsretten

Reklamation angående fejl og mangler skal meddeles Barberen i Silkeborg inden rimelig tid efter varens modtagelse.

Kunden opfordres på det kraftigste til, at afgive erklæring omkring produktets fejl eller mangel i forbindelse med reklamationen, idet undladelse kan betyde en forlængelse af afhjælpningsprocessen grundet fejlsøgning.
Varer der ikke indgår under reklamationsretten og/eller modtages uden forsvarlig emballage, vil blive om emballeret og der vil blive opkrævet et beløb svarende til Barberen i Silkeborgs udgifter til nødvendig og forsvarlig emballering.
Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget af Barberen i Silkeborg.


9.Tilbagesendte varer som ikke indeholder fejl
Ved tilbagesendelse af defekte eller forkerte varer til Barberen i Silkeborg, hvor fejl eller defekt, defineret og angivet af kunden, ikke konstateres, vil varen blive tilbagesendt til kunden inklusiv et testgebyr.

Testgebyret er 200 kr. pr. halve time inkl. moms. Testgebyret beregnes på baggrund af tid forbrugt i forbindelse med test og fejlsøgning.

Varer bør returneres med en fakturakopi hvor købstidspunktet for det reklamerede produkt fremgår, da varen ellers vil blive henlagt indtil der foreligger fakturakopi og evt. fejlmeddelelse på produktet.

10. Forsvarlig returnering
Alle produkter, der returneres til Barberen i Silkeborg, skal være forsvarligt indpakket.
Barberen i Silkeborg anbefaler, at varen returneres via Post Danmark, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i Post Danmarks system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til Barberen i Silkeborg. Yderligere har kunden mulighed for at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted.


Er De i tvivl?

Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål, anbefaler Barberen i Silkeborg, at De retter henvendelse til Kontakt@barberenisilkeborg.dk eller på telefon 86803377.


11. Den 14 dages fortrydelsesret

I forbrugerkøb hvor bestillingen af varer foretages via Internettet har forbrugeren 14 dages fortrydelsesret.
Barberen i Silkeborg yder 14 dages fortrydelsesret ved nethandel, gældende fra den dag du modtager dine varer. Dette gælder dog ikke større partier der produceres efter ordre eller varer som bestilles specielt hjem til dig.
Fortrydelsesretten løber fra det tidspunkt hvor varen overdrages til forbrugeren. Skulle købet fortrydes indenfor 14 dage tilbagebetaler vi varens pris.
For at kunne benytte fortrydelsesretten, skal varen være afleveret til Post Danmark eller anden fragtmand senest 14 dage efter modtagelsen.
Betingelsen for at anvende fortrydelsesretten er, at varen tilbageleveres i væsentlig samme stand, som ved overdragelsen. Hvis varen ikke tilbageleveres i væsentlig samme stand, ansættes varen skønsmæssigt af Barberen i Silkeborg ud fra en mulig salgsværdi.

Ved anvendelse af fortrydelsesretten skal varen venligst returneres i ORIGINAL EMBALLAGE. Manglende ORIGINAL EMBALLAGE medfører oftest en forringelse af salgsværdien, hvorfor De ud fra en vurdering foretaget af Barberen i Silkeborg, vil blive krediteret et tilsvarende mindre beløb svarende til forringelsen. I værste fald kan manglende ORIGINAL EMBALLAGE m.v. medføre, at købet ikke kan fortrydes.

Omkostninger ved at sende varen tilbage påhviler forbrugeren.

Barberen i Silkeborg returnerer beløbet inden 30 dage i overensstemmelse med forbrugeraftalelovens § 12c.

Ved returnering har du pligt til at returnere varen i væsentlig samme stand og mængde, som den er modtaget. Du skal selv afholde de omkostninger, der er forbundet med at returnere varen.


12. Sådan returnerer du varen
Der er to måder hvorpå De kan returnere varen på:
• De kan nægte at modtage varen fra postvæsnet.
• I denne sammenhæng beder vi Dem om, at gøre postvæsnet opmærksom på, at De straks kan returnere varen til Barberen i Silkeborg
• De kan modtage varen fra postvæsnet og efterfølgende inden for de 14 dage, returnere varen til Barberen i Silkeborg.
• I denne sammenhæng beder vi Dem vedlægge et udprint af fakturaen for de købte varer, som dokumentation for at den/de returnerede varer er købt hos Barberen i Silkeborg.

Returadressen er følgende:

Barberen i Silkeborg
Torvet 3, Parterre
8600 Silkeborg
CVR.: 29247048


Mærk pakken "Fortrydelsesret" og vedlæg udprint af købsfaktura, som dokumentation for, at den/de returnerede varer er købt hos Barberen i Silkeborg. Beløbet returneres ved bankoverførsel - HUSK at vedlægge kontonummer beløbet ønskes overført til.

Returnering som følge af fortrydelse sker på købers egen regning. Barberen i Silkeborg anbefaler, at varen returneres via Post Danmark, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i Post Danmarks system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til Barberen i Silkeborg. Yderligere har kunden mulighed for, at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted.

Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget af Barberen i Silkeborg.


 

 

Barberen i Silkeborg - Torvet 3 - 8600 Silkeborg

Kontakt@barberenisilkeborg.dk - tlf. 86 80 33 77